A szakmai napok a MAROM Egyesület Időutazó – interaktív oktatási anyag budapest zsidó örökségéről c. projektjének keretében valósulnak meg, annak lezárásaként. A programra olyan kezdeményezéseket hívunk meg, amelyek helyspecifikus pedagógiával, hely- és várostörténettel, azon belül is a történelmi zsidó negyeddel, és az ahhoz kötödő társadalmi emlékezettel foglalkoznak a környezeti nevelés és az élményalapú oktatás módszerein keresztül. A program során kiemelt figyelmet fordítunk a projektek módszertani hátterének megismerésére is.

Mit tanít, miért értékes a pesti történelmi zsidó negyed? Milyen eszközöket, felületeket használnak a projektek mondanivalójuk szemléltetésére és mitől innovatívak? Hogyan reflektálnak a projektek a történelem és emlékezet, dokumentum és fikció, művészet és tudomány viszonyára? Mennyiben tekinthetőek a zsidó negyedben zajló alternatív oktatási projektek a ellenemlékezet megnyilvánulásainak? Hogyan viszonyul egymáshoz a városi tér, az emlékezet és a történelmi tudat és hogyan lehet ezt egy oktatási projekt nyelvére lefordítani? Értelmezhető-e a városi tér alternatív törtténelemkönyvként? Mi a művészet szerepe a történelmi szemlélet (és képzelet) kialakításában?

Ezekre és ehhez kapcsolódó kérdésekre keressük a választ közösen a kétnapos program során. Tervezett program:

2016. április 29., péntek 10:00-16:00 Előadások három, tematikus blokkban.

Az előadások során a résztvevők kb. 15 percben ismeretik a projektjeiket a megadott szempontok szerint.

2016. április 30., szombat 10:00-14:00 Módszertani bemutatók

Módszertani bemutatók: A módszertani bemutatók során a résztvevőknek lehetőségük nyílik egy más perspektíván keresztül szemlélni projekteket: a projektek létrehozói végigvezetnek lépésenként a projekt módszertani struktúráján, abban a térben, ahol a projekt megvalósul.

 

Share